حماس: از خواسته‌های اساسی خود کوتاه نخواهیم آمد | هیات حماس به قاهره می رود لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران نخست وزیر سابق اسرائیل: ما از جنگ غزه پیروز خارج نخواهیم شد «یحیی سنوار» با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج در تماس است اعتراض رژیم صهیونیستی به سفر رئیس سیا به قاهره واکنش اسرائیل به تصمیم ترکیه برای تعلیق مبادلات تجاری رئیس سیا وارد قاهره شد حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه گوترش: از شمار زیاد خبرنگاران کشته شده در غزه شوکه و وحشت زده‌ام تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی تعلیق مبادلات تجاری ۹.۵ میلیارد دلاری ترکیه با اسرائیل تمجید گروه‌های مقاومت فلسطین از مردم و نیروهای مسلح یمن پنتاگون پدافند هوایی اردن را تقویت می‌کند تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها در تیررس حزب‌الله لبنان راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه + فیلم و تصاویر (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک یمن از آغاز مرحله چهارم تشدید عملیات علیه اسرائیل خبر داد (۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) واکنش وزیر امور خارجه به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی سفیر فلسطین در مقر سازمان ملل در وین: دیگر در جلسات گزارشی از غزه ارائه نمی‌دهم تشریح چگونگی انتخابات الکترونیکی مجلس| چه کسانی واجد شرایط رای دادن هستند؟
سرخط خبرها

سفیر عربستان در آمریکا: در رابطه با اسرائیل به دنبال عادی سازی در روابط نیستم

  • کد خبر: ۱۷۱۵۵۴
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
سفیر عربستان در آمریکا: در رابطه با اسرائیل به دنبال عادی سازی در روابط نیستم
سفیر عربستان سعودی در واشنگتن در سخنانی گفت که ریاض درصدد ادغام رژیم صهیونیستی در منطقه با هدف ایجاد یک خاورمیانه یکپارچه و متحد است.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از سایت صهیونیستی «i۲۴news»، ریما دختر بندر بن سلطان، سفیر عربستان در آمریکا در سخنانی در جریان جشنواره «پاسفان» در ایالت «کلرادو» در این باره گفت که امضای توافق صلح میان رژیم صهیونیستی و فلسطین همسو با چشم‌انداز ۲۰۳۰ کشورش است و ریاض خواستار شکوفایی فلسطین و اسرائیل به یک اندازه است.

وی افزود: عربستان سعودی بر ادغام (منطقه) با اسرائیل تمرکز دارد. مقصود ما عادی‌سازی روابط نیست، ما درباره خاورمیانه یکپارچه و متحد مانند اروپا صحبت می‌کنیم که در آن همه ما دارای حقوق حاکمیتی و کشورهای مستقل هستیم؛ اما منافع مشترک داریم، بنابراین این عادی‌سازی نیست، عادی‌سازی به این معناست که شما آنجا نشسته‌اید و من اینجا نشسته‌ام و زندگی می‌کنیم؛ اما جدا از هم، اما ادغام یعنی ما با یکدیگر همکاری می‌کنیم و منافعمان همسو است.

دختر بندر افزود: سیاست دولت نتانیاهو در قبال فلسطینی‌ها تلاش‌ها برای رسیدن به صلح در منطقه را پیچیده می‌کند.

وی همچنین رفتار دولت رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را "بسیار مضر" توصیف کرد و افزود: هر راه حلی برای درگیری منجر به صلح عادلانه و محترمانه برای هر دو طرف نمی‌شود.

سفیر عربستان همچنین با اشاره به تلاش‌های پدرش بندر بن سلطان آل سعود که بیش از دو دهه تا سال ۲۰۰۵ به عنوان سفیر ریاض در واشنگتن خدمت کرده است، گفت که علاقه واضحی به پایان درگیری اسرائیل و فلسطین دارد.

وی در این باره تصریح کرد: من برای این ۲۳ سال غمگین هستم. او (پدرش) در هواپیما زندگی کرد، زندگی خود را وقف حل این وضعیت کرد. بنابراین هیچ چیز من را خوشحال‌تر از این نمی‌کند که اولین دیپلمات زن سعودی در ایالات متحده و شاهد راه حلی برای مشکل و بحران فلسطین و اسرائیل باشم، چراکه این بحرانی است که مرا از پدرم جدا کرد.

پیشتر الی کوهن، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که امکان زیادی برای امضای توافق عادی سازی روابط با عربستان وجود دارد.

وی گفته بود: صحبت درباره یک توافق قابل اجرا است که به دنبال آن نیز توافق‌هایی با کشورهای دیگر صورت خواهد گرفت. مذاکراتی درباره این موضوع از طریق چندین کانال به ویژه از طریق آمریکا وجود دارد. صحبت درباره یک توافق ویژه  است که بخشی از توافق‌های ابراهیم خواهد بود و شامل کشورهای اضافی غیر از عربستان نیز خواهد بود. فرصتی برای عادی سازی روابط با این کشورها تا مارس ۲۰۲۴ وجود دارد چرا که بعد از آن مقامات سیاسی آمریکا تلاش خود را بر انتخابات ریاست جمهوری متمرکز خواهند کرد.

این درحالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که بهتر است پرونده عادی سازی روابط با عربستان محرمانه بماند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->